Samochodowy System Detekcji Metanu - NT10i

NT10i

Samochodowy System Detekcji Metanu


NT10i umożliwia monitorowanie sieci gazowych wzdłuż trasy przejazdu samochodu w niego wyposażonego. NT10i działa w oparciu o jedną z najlepszych dostępnych i sprawdzonych technologii. Selektywna laserowa komora pomiarowa wykrywa w ułamku sekundy bardzo małe stężenia CH4. Dedykowane oprogramowanie z funkcjami mapowania i geolokalizacji podaje dokładne dane GPS dotyczące każdego wykrytego punktu wycieku gazu. Łatwy w użyciu sprzęt spełnia wszystkie wymagania operatorów gazu dotyczące wydajności, niezawodności i identyfikowalności.

 

METODA POMIARU:

Laserowy nadawczo-odbiorczy układ pomiarowy dostosowany jest do długości fali absorbującej metan.

Częstotliwość lasera dobrana jest tak, aby nie wchodził on w interferencje z propanem, butanem, wodorem, spalinami samochodowymi, parą wodną obecną w powietrzu.

 

POBÓR PRÓBEK:

Zestaw wężyków zamontowanych na czole pojazdu pobiera próbki gazu z powierzchni ziemi do komory pomiarowej.

Wysokowydajna pompa ssąca pozwala na przekazanie próbek gazu na wejście do komory pomiarowej w czasie poniżej 1s.

Łączny czas reakcji systemu pomiarowego od momentu pobrania próbki do podania wyniku pomiaru na ekran komputera pokładowego nie przekracza 1,5s

 

OPROGRAMOWANIE:

Autorskie oprogramowanie automatyzuje proces pomiarowy.

Możliwość wczytywania map firmowych z naniesionymi gazociągami pozwala na łatwe manewrowanie pojazdem w celu maksymalnego przybliżania się do gazociągów.

Kontrola trasy pojazdu zapewnia maksymalny zasięg inspekcji i zwielokrotnia możliwość wykrycia wycieku gazu.

LINIA ZASYSANIA PRÓBEK:

8-sekcyjna linia poboru próbek

Elementy systemy zabudowywane tak, aby uzyskać do nich łatwy dostęp

Układ poboru próbek zabezpieczony jest filtrem hydrofobowym, blokującym przepływ wody do celi pomiarowej

Przepływ powietrza weryfikowany jest zabudowanym w linię ssącą sensorem pomiarowym

Po uruchomieniu systemy zestaw autotestów weryfikuje między innymi drożność linii poboru próbek

GPS:

Odbiornik GNSS, 4-częstotliwościowy

Obsługa systemów GLONASS, GALILEO, GPS, wsparcie dla stacjonarnych stacji bazowych

Antena montowana na dachu znacząco poprawia jakość odbieranego sygnału

Specyfikacja szczegółowa produktu

Zakres pomiarowy 100%Vol (bądź 0-40000 ppm)
Poziom ochrony IP66
Temperatura pracy od -10˚C do 40˚C
Dopuszczalna wilgotność Do 95% Rh
Czas reakcji 1,5s
Język Polski
Ostrzeganie alarmowe urządzenia obsługiwane przez dedykowane oprogramowanie
Transmisja danych do urządzeń komunikacja domyślna pomiędzy jednostką pomiarową i oprogramowaniem - Bluetooth
Transmisja danych do urządzeń zewnętrznych TCP przez Internet, Ethernet do dowolnego urządzenia zewnętrznego z dedykowanego komputera z oprogramowaniem
Komputer z zainstalowaną aplikacją Dowolny. Oprogramowanie kompilowane na PC lub Android.
Oprogramowanie dedykowane, autorskie, język polski, licencja dożywotnia
Wbudowany odbiornik GPS Wysokiej klasy odbiornik GPS, antena z 1,5m kablem, z chwytakiem magnetycznym
Źródło zasilania Zasilanie 12V z instalacji samochodu
Instrukcja obsługi Język polski
Certyfikat Atex Tak, na moduł pomiarowy
Wsparcie techniczne

 

Wsparcie techniczne mailowe i telefoniczne ze strony producenta.
Deklaracja zgodności CE

 

Tak
Serwis gwarancyjny Okres naprawy serwisowej urządzenia wynosi do 14 dni kalendarzowych od daty pisemnego powiadomienia przez Zamawiającego. Wykonawca zapewnia gwarancję dostępu do serwisu urządzenia na terenie Polski na okres minimum 10 lat od momentu odbioru przedmiotu Zamówienia. Dopuszczalne inne ustalenia z klientem.
Gwarancja 24 miesięcy lub wg uzgodnień
Zakres pomiarowy w terenie Pas pomiarowy - 8 metrów, prowadzenie pomiarów przy jeździe do 40km/h
Odporność na korozję Wszystkie elementy systemu wykonane bądź z elementów plastikowych bądź ze stali pokrywanej warstwą zabezpieczającą przed korozją
Wymiary gabarytowe 35x40x15cm
Waga 5kg
Szerokość pasa pomiarowego 3 metry na stronę (cały pas kontrolowany to 2 x 3m + szerokość samochodu)
Selektywność pomiarów Pełna selektywność pomiarów w odniesieniu do metanu - technologia TDLAS
Odporność na zmiany temperatury pracy oraz drgania mechaniczne. Tak
Ochrona przed wnikaniem pyłu o wilgoci Podwójny system filtracji zabezpieczający przed absorpcją wilgoci i przenikaniem drobnych zanieczyszczeń
Autokontrola systemu Automatyczny system weryfikacji poprawności pracy układu w zakresie kontroli zera, sensora i podciśnienia w układzie próbkowania
Autooczyszczanie układu próbkowania Automatyczny system oczyszczania gazem
Typ montażu rurek ssących Standardowa zabudowa 8 rurek ssących w zderzaku przednim. W przypadku samochodów SUW wyposażonych w przednie chwytaki dopuszcza się montaż belki zintegrowanej z wężykami.
Oczyszczanie instalacji próbkowania Instalacja wyposażona w dodatkowy punkt wpięcia do podawania sprężonego powietrza w celu oczyszczenia instalacji z wody i pyłu
Maksymalna prędkość pojazdu podczas pomiarów 40km/h
Nawigacja Nawigacja przy pomocy GPS, w oparciu o mapę cyfrową
Rejestracja położenia samochodu W oparciu o odczyty GPS, dokładność poniżej 2m, obsługa poprawek DGPS. System odczytuje datę, czas, koordynaty i prędkość samochodu na podstawie GPS oraz wartość pomiaru z instrumentu pomiarowego

 

Typ odbiornika GPS Odbiornik 2 częstotliwościowy, obsługa do 36 kanałów, odbiór sygnałów z czterech podstawowych satelitów GNSS
Montaż anteny Antena zamontowana w taki sposób, aby nie była narażona na bodźce zewnętrzne
Podkład mapy drogowej Obsługa OpenStreetMap
Oprogramowanie Praca online. Między innymi analiza odległości pojazdu od sieci gazowej, automatyczna klasyfikacja stref skontrolowanych sieci gazowych.
Import/export Obsługa standardu SHP. Nakładka map sieci gazowych na mapę główną.
Dokumentacja przebiegu kontroli gazociągów System automatycznie zapisuje dane do bazy: data, czas, prędkość pojazdu, współrzędne geograficzne, stężenie gazu. Dane tabelaryczne udostępniane są przez CSV opcja XML-GPX oraz do SHP. Raport generowany jest standardowo do PDF lub na życzenie do XLS lub DOC.